PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Biblioteques

Biblioforma’t. Educació primària, cicle superior


Consulteu el web del Biblioforma’t per ampliar informació sobre les visites, serveis i recursos que oferim als centres educatius de la ciutat: biblioformat.sabadell.cat


A qui s'adreça:
Alumnat de cicle superior d’educació primària.
 
Descripció:
Les sessions d'educació primària es plantegen com un itinerari. Al primer curs del cicle (5è) s’ofereix una visita d’introducció. Al segon curs (6è) una visita relacionada amb les fonts d’informació o una temàtica de foment de la lectura (còmic). Tot i que no és imprescindible, es recomana seguir l'itinerari formatiu ja que els continguts són complementaris i acumulatius.
 
Competències clau:
- Competència digital
- Competència en consciència i expressió culturals
- Competència en comunicació lingüística
 
Desenvolupament:
Durada: 1 hora - 1 hora 30 minuts
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe i un mínim de dues persones responsables del grup.
Dates de realització i horaris: consulteu el calendari de cada biblioteca.
Lloc de realització: a cada centre educatiu li correspon una biblioteca concreta en funció de la seva proximitat.
Cost: gratuït
Observacions: les biblioteques es reserven la potestat de distribuir i/o limitar el nombre de visites de cada centre, amb l'objectiu d'afavorir que el màxim de centres puguin realitzar-les.
Cal fer la inscripció de la visita amb una setmana d'antelació com a mínim.
És necessària la col·laboració del professorat per al bon funcionament de l'activitat i per mantenir la bona actitud del grup.
 
 NOM DE L'ACTIVITAT ADREÇADA A  ON ES FA
Biblioteca: nivell expert  5è o 6è d'educació primària  A totes les biblioteques
Roald Dahl  6è d'educació primària  Biblioteca de La Serra
El món del còmic  6è d'educació primària  A totes les biblioteques 
Vine a llegir a la biblioteca!  5è i 6è d'educació primària  A totes les biblioteques 
 
 
 
 
 
 
 
 



Biblioteca: nivell expert
 
A qui s'adreça:
Alumnat de 5è o 6è curs d’educació primària.
 
Descripció:
En aquesta activitat s’expliquen els usos i serveis de la biblioteca i es presenta la classificació decimal i com trobar els llibres als prestatges. Es fa una pràctica avançada amb el catàleg digital de la biblioteca, incloent-hi la cerca per matèria. Finalment es deixa temps lliure per mirar llibres.
 
Objectius:
- Conèixer què és una biblioteca i els seus serveis.
- Conèixer els documents i suports que podem trobar en una biblioteca.
- Iniciar els alumnes en l’ús del catàleg: cerca bàsica.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
 
Inscripció:
 
   Biblioteca Vapor Badia  
   Biblioteca de Can Puiggener
   Biblioteca dels Safareigs   
   Biblioteca de La Serra                 
   Biblioteca del Nord  
   Biblioteca del Sud        
   Biblioteca de Ponent   

            Horaris i contacte amb les biblioteques


Roald Dahl
 
A qui s'adreça:
Alumnat de 6è d’educació primària.
 
Descripció:
Aquesta dinamització lectora consta de dues parts: primer es mostra i comenta la biografia i les obres més importants de Roald Dahl i del seu il·lustrador, Quentin Blake. A la segona part es fa una activitat relacionada amb el llibre que els alumnes han llegit prèviament a l’aula; en el moment de fer la reserva de l’activitat, l’escola ha d’informar a la biblioteca del llibre concret que volen treballar. Recomanem la lectura de Charlie i la fàbrica de xocolata, Les bruixes o Matilda.
 
Objectius:
- Establir un vincle afectiu entre infants i biblioteca.
- Fomentar la imaginació dels infants mitjançant la literatura infantil.
- Fomentar l’escolta activa.
- Donar a conèixer un dels autors cabdals de la literatura infantil i juvenil: Roald Dahl, i la seva obra.
- Aprofundir en un dels llibres de Roald Dahl: Les bruixes, Charlie i la fàbrica de xocolata, etc.
 
Inscripció:
   Biblioteca de La Serra     

            Horaris i contacte amb les biblioteques


 El món del còmic

A qui s'adreça:
Alumnes de 6è d’educació primària.
 
Descripció:
Es tracta d’una activitat de foment de la lectura per donar a conèixer i potenciar la lectura de còmic als nois i noies, a partir d’una selecció de títols clàssics i actuals, europeus, americans, manga... Es parla de les seves característiques i del gènere, i es practica consultant còmics reals. 
 
Objectius:
- Fomentar el coneixement i gaudi dels còmics.
- Conèixer autors i títols al voltant del còmic.
- Despertar la imaginació literària i promoure la lectura visual.
 
Inscripció:  
   Biblioteca Vapor Badia
   Biblioteca de Can Puiggener  
   Biblioteca dels Safareigs    
   Biblioteca de La Serra     
   Biblioteca del Nord   
   Biblioteca del Sud       
   Biblioteca de Ponent  

            Horaris i contacte amb les biblioteques


Informació:

Biblioteca Vapor Badia 
Tel. 93 745 17 03 
Calendari de formacions: dimarts, dimecres i dijous, de 10:15 h a 11:30 h i de 15:15 h a 16:30 h.
Responsable: Salut Alarcón (matí) / Marta Aloy (tarda)
Les visites de tarda s'adapten al horari del centre. Indiqueu l'hora d'arribada (entre les 15 i 15:45 h) al camp "Observacions” en el moment de la fer la inscripció.
 
Biblioteca de Can Puiggener 
Tel. 93 716 51 50 
Calendari de formacions: dimecres de 10:30 h a 11:30 h.  
Responsable: Denis Rivero
 
Biblioteca dels Safareigs 
Tel. 93 717 53 43 
Calendari de formacions: dimecres de 10:00 h a 11:30 h. 
Responsable: Patricia del Rosal
 
Biblioteca de La Serra 
Tel. 93 726 34 68 
Calendari de formacions: dimecres de 10:30 h a 12:00 h.
Responsable: Montse Alonso 
 
Biblioteca del Nord 
Tel. 93 724 64 01 
Calendari de formacions: dimarts, dimecres i dijous de 10:00 h a 11:30 h. 
Responsable: Isaac Barrachina
 
Biblioteca del Sud 
Tel. 93 720 51 74 
Calendari de formacions: dimarts i dijous de 10:30 h a 11:30 h
Responsable: Gisela Planas 
 
Biblioteca de Ponent 
Tel. 93 717 39 74 
Calendari de formacions: dimarts i dijous de 10:00 h a 11:30 h
Responsable: Albert Ballarín

Organització:
Regidoria de Cultura. Biblioteques Municipals de Sabadell (BIMS)

 

Imprimeix Correu electrònic