PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

La ciutat dels residus

A qui s'adreça:

Alumnat de I4 i I5 d'educació infantil i 1r i 2n de cicle inicial de primària.

Descripció:
En les diverses dinàmiques es treballarà el concepte de residu, s’identificaran aquells més habituals i propers als infants, i els diferents espais de la ciutat on es generen i com s’han de separar correctament.

La ciutat dels residusLa ciutat dels residus, dinàmica en la que primerament es farà una reflexió conjunta sobre què és un residu. Després, amb el suport d'una lona i diferents peces els participants muntaran la maqueta d'una ciutat (escola, casa, cafeteria, hospital, fruiteria, parc infantil i planta de reciclatge). Identificaran quins residus es generen en cada espai, a quin contenidor s'han de dipositar i en què es poden convertir si es gestionen correctament.
  • Quins residus es generen? Dinàmica en què, amb el suport d'unes targetes amb imatges de residus (restes de menjar, papers, piles, bombetes, etc.), els infants identificaran quins residus es generen als diferents espais de la ciutat.
  • Els contenidors de colors. Amb aquesta dinàmica es donarà a conèixer el model de recollida de la comarca i, amb l'ajuda d'uns contenidors de colors, s'identificaran les fraccions: orgànica, envasos, vidre, paper i cartró, resta i deixalleria.
  • La recollida selectiva i el reciclatge. D'una forma molt bàsica, es parlarà de les 3Rs, per entendre la importància no només de la separació i del reciclatge sinó també de la reducció i la reutilització dels residus. A continuació, els infants simularan el procés de recollida de les diferents fraccions. Una per una, el camió les anirà recollint i portant a la planta de reciclatge. Un cop allà, els participants descobriran en què es pot convertir (envàs de plàstic o vidre reciclat, paper reciclat, llanta de bici, etc.).
  • I la fracció resta? L'última fracció recollida serà la resta, però aquesta no es portarà a la planta de reciclatge ja que no pot ser transformada en cap nou producte, ni material. Es donarà a conèixer l'existència i la funció del Centre de Tractament de Residus del Vallès Occidental i dels dipòsits controlats de residus.
Objectius:
- Sensibilitzar als alumnes sobre la gran quantitat de residus que es generen a diferents espais d'una ciutat i com separar-los correctament.
- Identificar en quins espais es generen els residus, les diferents fraccions de la recollida selectiva i quins productes es poden obtenir quan es reciclen.
- Reconèixer la importància de la reducció, com a principal estratègia de gestió.
 
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: de gener a juny, dins l'horari lectiu
Durada: 1 hora per grup classe. En cas de participar més d’un grup classe, les sessions s’han de realitzar el mateix dia, en la mida del possible.
Nombre d'alumnes: 1 grup classe per taller (es poden fer grups consecutius).
Lloc de realització: centre educatiu
Cost: gratuït
 
Observacions: Es necessita una aula gran i fixa i que siguin els grups els què vagin rotant.
 
Inscripció:
Informació:
Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental
Correu electrònic: ccvoc.eduambiental@ccvoc.cat
Telèfon: 93 700 14 52
 
Organització:
Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental

 

Imprimeix Correu electrònic