Viatge amb instruments dels cinc continents


◦ Explorar la percussió i el ritme de forma vivencial i participativa.
◦ Interpretar i memoritzar cançons de tradicions diverses.
◦ Fomentar la improvisació i el joc musical: diàleg no verbal amb instruments, participació activa en l’escena.
◦ Reconèixer la música com a llenguatge universal que uneix cultures
Àmbit intercultural i social:
◦ Conèixer cultures de cinc continents a través dels seus sons i instruments tradicionals.
◦ Fomentar el respecte i la curiositat per la diversitat cultural (Austràlia aborigen, Tibet, pobles africans, Amèrica i Europa).
◦ Valorar l’herència musical i artística dels pobles com a forma d’expressió de la seva identitat i història.
◦ Apropar-se a contextos no occidentals com els bols tibetans o la música tribal, en un marc respectuós i lúdic.
Àmbit emocional i de valors:
◦ Afavorir l’empatia i l’obertura cap a altres realitats mitjançant l’experiència musical compartida.
◦ Gaudir de l’humor i la sorpresa com a eines per connectar emocionalment amb l’art.
◦ Fomentar la participació i l'autoestima a través de l’èxit compartit (cantar, tocar, ajudar...).
◦ Promoure l’agraïment i el respecte amb gestos simbòlics com la cançó final “Mesganà”.
Àmbit cognitiu i lingüístic:
◦ Treballar l'atenció, la memòria auditiva i la comprensió oral a través del seguiment del viatge musical.
◦ Aprendre paraules i expressions en altres idiomes.
◦ Fomentar el pensament seqüencial i la connexió causa-efecte (com es va inventar el didgeridoo, com es construeix un instrument...).
Àmbit psicomotriu i participatiu:
◦ Experimentar amb el cos i el moviment a través del ritme, la dansa i l’expressió corporal.
- El dia de la representació, els alumnes hauran de venir a l’espai agrupats i acompanyats per dos professors, amb una antelació de 15/20 minuts, per accedir de forma ordenada i asseure.
Organització:
Associació socio-cultural Inspira (Inspira Arrels)