PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Igualtat

Viatge amb instruments dels cinc continents

novetat
 
 
A qui s'adreça:
Alumnat d’educació primària.
 
Descripció:
L’espectacle musical “Viatge amb instruments dels cinc continents” a càrrec de la Cia. Bufanúvols, presenta diferents cultures i la seva música, que n'és l’únic llenguatge universal.
El Pau i la Carmina canten i fan cantar, ballen i fan ballar, xalen i fan xalar. Exalten el valor de l’amistat, de la bellesa de tot el que ens envolta i del treball per a la pau interior i la pau entre els pobles. Allà on van, repeteixen… “Si ens deixéssim de romanços, i ens estiméssim com cal, el món podria ser un paradís terrenal, el món podria ser un paradís, tan llis, el món podria ser un paradís” (Peter Seger).
El viatge musical s'inicia a Oceania, Austràlia, Àsia, Àfrica, Amèrica i acaba a Europa. Per acabar donarem gràcies amb la cançó Mesganà, que interpretarem en diferents llengües.
L'organització de l'activitat es reserva el dret a fer canvis en la programació i/o de cancel·lar l'activitat si no hi ha un mínim d'aforament confirmat, informant convenientment i amb antelació dels mateixos, als centres educatius que hagin confirmat la reserva.
 
Viatge amb instruments dels cinc continentsObjectius:
◦ Descobrir instruments de diferents famílies i cultures (didgeridoo, bols tibetans, darbukka, banjolele, clarinet, saxo...).

◦ Explorar la percussió i el ritme de forma vivencial i participativa.
◦ Interpretar i memoritzar cançons de tradicions diverses.
◦ Fomentar la improvisació i el joc musical: diàleg no verbal amb instruments, participació activa en l’escena.
◦ Reconèixer la música com a llenguatge universal que uneix cultures

Àmbit intercultural i social:
◦ Conèixer cultures de cinc continents a través dels seus sons i instruments tradicionals.
◦ Fomentar el respecte i la curiositat per la diversitat cultural (Austràlia aborigen, Tibet, pobles africans, Amèrica i Europa).
◦ Valorar l’herència musical i artística dels pobles com a forma d’expressió de la seva identitat i història.
◦ Apropar-se a contextos no occidentals com els bols tibetans o la música tribal, en un marc respectuós i lúdic.

Àmbit emocional i de valors:
◦ Afavorir l’empatia i l’obertura cap a altres realitats mitjançant l’experiència musical compartida.
◦ Gaudir de l’humor i la sorpresa com a eines per connectar emocionalment amb l’art.
◦ Fomentar la participació i l'autoestima a través de l’èxit compartit (cantar, tocar, ajudar...).
◦ Promoure l’agraïment i el respecte amb gestos simbòlics com la cançó final “Mesganà”.

Àmbit cognitiu i lingüístic:
◦ Treballar l'atenció, la memòria auditiva i la comprensió oral a través del seguiment del viatge musical.
◦ Aprendre paraules i expressions en altres idiomes.
◦ Fomentar el pensament seqüencial i la connexió causa-efecte (com es va inventar el didgeridoo, com es construeix un instrument...).

Àmbit psicomotriu i participatiu:
◦ Experimentar amb el cos i el moviment a través del ritme, la dansa i l’expressió corporal.

Competències clau:
- Competència en ciutadana
- Competència en consciència i expressió culturals
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
- Comunicació lingüística
 
Desenvolupament:
Dates de realització: 2 de juny de 2026
Durada: 50 minuts
Nombre d'alumnes per sessió: 300
Lloc de realització: Plaça del Dr. Robert
Cost: 2 € per infant, gratuït per acompanyants gratuït (un acompanyant cada 10 alumnes)
Observacions:
- Reserves limitades a un grup per centre.
- Podeu veure en la web d’Inspira Arrels el dossier artístic de l'espectacle que s'acompanya d'una Guia Didàctica on es plantegen diversos eixos de treball pedagògic per aprofundir en la temàtica.
- El dia de la representació, els alumnes hauran de venir a l’espai agrupats i acompanyats per dos professors, amb una antelació de 15/20 minuts, per accedir de forma ordenada i asseure.
 
 
Informació:
Persona de contacte: Laura Alcaide
Telèfon: 670 788 720
Correu electrònic: associacio.inspira@gmail.com

Organització:
Associació socio-cultural Inspira (Inspira Arrels)

 

Imprimeix Correu electrònic