PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

El passat 13 d'abril la RECI - Red de Ciudades Intercultutales, va mantenir una reunió amb la Fundació Pluralismo y Convivencia en la qual es va presentat al Govern Local un estudi sobre la diversitat religiosa a Cartagena. Ampliar la informació.

 

Exposició "Objectes Significants" al Pere Quart

Del 20 d’abril al 8 de maig s’exposa al Casal Pere Quart el projecte fotogràfic “OBJECTES SIGNIFICANTS, una imatge, un record, un sentiment”, del metge i fotògraf Miquel Traveria.

Aquest projecte, iniciat l’any 2012 i que consta de 64 retrats que intenten captar les emocions que generen certs objectes a les persones. Son petites històries quotidianes que ens parlen de l’amor, del dolor, de la felicitat, de moments inoblidables que ens fan més humans i propers en un món globalitzat i dominat per les tecnologies.

El 26 d’abril a les 17,30 es farà la inauguració oficial, amb la presència de la majoria de participants, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell, que en facilitarà el desplaçament.

El diumenge 8 de maig a les 12 del migdia es farà una visita comentada a l’exposició.

L’exposició, està organitzada pel grup de Fotografia de la UES, a la qual pertany l’autor.

El Consell Escolar Municipal és l’òrgan sectorial de participació consulta i assessorament en qualsevol aspecte de l’ensenyament dins l’àmbit del municipi. Es creà el 1981 i després es va anar adequant a la nova realitat social i al nou marc legal en l’àmbit educatiu. El mes de juny del 2004 es va modificar el Reglament per adaptar-lo a la nova realitat de la ciutat.

L’objectiu del CEM és que mitjançant la participació i la col·laboració entre totes les parts afectades, sorgeixin activitats, informes i propostes que millorin essencialment la qualitat de l’ensenyament.

El Consell Escolar Municipal ha de ser consultat per l’Ajuntament i l’Administració educativa respecte a les següents qüestions:
  • Determinació dels llocs escolars que s’han de crear, substituir o suprimir dins del municipi.
  • Desenvolupament d’accions compensatòries per corregir desigualtats provinents del context econòmic, social i cultural de l’alumne.
  • Determinació dels criteris d’emplaçament, construcció, renovació i manteniment dels centres públics d’ensenyament.
  • Fixació dels criteris de planificació i admissió d’alumnes als centres de la localitat.
  • Foment de les activitats que tendeixin a millorar la qualitat educativa.
  • Proposta de criteris sobre la dotació de pressupostos i la variació de plantilles dels centres educatius.
  • Propostes de convenis i acords de competències delegades que millorin la qualitat del servei educatiu.
  • Les actuacions i normes municipals que afecten els serveis educatius complementaris i extraescolars, amb incidència en el funcionament dels centres docents.
  • Les competències educatives que afecten l’ensenyament no universitari i que la legislació atorga als municipis.