PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

A FONS: Cap a una mobilitat més segura als entorns escolars

Amb l’objectiu d’afavorir una mobilitat segura als entorns escolars, l’Ajuntament ha impulsat des de finals de 2015 múltiples mesures als entorns de més d’una vintena de centres educatius de la ciutat. Són actuacions diverses, que van des de la implantació de pilones a les voreres fins a la restricció al trànsit rodat en determinats carrers a les hores d’entrada i sortida d’escola, passant per la millora dels senyals o ubicació de semàfors, entre altres. Amb tot, es vol vetllar per la seguretat dels infants i joves, promovent alhora la mobilitat sostenible i l’adopció d’hàbits saludables entre la ciutadania.

Amb l’objectiu d’afavorir una mobilitat segura als entorns escolars, l’Ajuntament ha impulsat des de finals de 2015 múltiples mesures als entorns de més d’una vintena de centres educatius de la ciutat. Són actuacions diverses, que van des de la implantació de pilones a les voreres fins a la restricció al trànsit rodat en determinats carrers a les hores d’entrada i sortida d’escola, passant per la millora dels senyals o ubicació de semàfors, entre altres. Amb tot, es vol vetllar per la seguretat dels infants i joves, promovent alhora la mobilitat sostenible i l’adopció d’hàbits saludables entre la ciutadania.

Les mesures preses són fruit del treball transversal entre les regidories d’Educació i d’Espai Públic i la Policia Municipal i han comptat, així mateix, amb la col·laboració dels centres. En aquest sentit, s'ha fet una diagnosi de les entrades i sortides dels centres educatius i s’està treballant per donar solució, en funció del grau de prioritat de les situacions, d’acord amb les escoles i les AMPA. Del que es tracta és d’adaptar les condicions de l’espai públic a les necessitats de confortabilitat i de seguretat dels alumnes i les famílies.

Les accions que s’han impulsat els darrers temps als entorns escolars varien segons el centre i passen per la col·locació de pilones o illetes per evitar estacionaments a la vorera, la protecció dels passos de vianants, la millora de la senyalització, instal·lació de semàfors, habilitació de reserves d’estacionament per a bus escolar i millores dels accessos o dels itineraris per desplaçar-se al centre educatiu, entre altres mesures. Així mateix, en alguns casos, s’ha optat per restringir la circulació al trànsit rodat a les hores d’entrada i sortida dels centres educatius. És el cas d’un tram del carrer del Jardí, a la zona centre, on s’ubiquen diverses escoles i del carrer de Pèrez Moya, a la zona sud i on es troba l’Escola Serra.

A banda de les actuacions de millora dels accessos, s’estan instal·lant aparcaments de bicicletes als entorns o interiors de centres educatius en funció de la disponibilitat d’espai.

Noves inversions

Aquestes accions no només tindran continuïtat sinó que es potenciaran notablement. L’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (EDUSI), que ha rebut finançament dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER), destinarà els propers anys 423.513 euros a consolidar els entorns escolars segurs a la ciutat. L’EDUSI preveu desenvolupar projectes d’estudi de camins escolars, generar espais de seguretat i autonomia per als infants i realitzar actuacions de millora de l’espai públic. A més, es faran tallers per conscienciar els infants amb la nova cultura de la mobilitat.

Així mateix, en el marc dels Pressupostos Participatius Construint Ciutat, aquest 2018 es portarà a terme el projecte de Pacificació del trànsit i millora del Camí Escolar davant l’Escola Serra que comportarà una inversió de 100.000 euros. També s’ha previst invertir 100.000 euros al projecte Millora del camí escolar a la zona alta del barri de la Concòrdia d’accés a l’Escola Pau Casals i CAP Can Rull i condicionament de l’entorn natural. La iniciativa comportarà actuacions als camins situats entre els espais verds que hi ha entre la Via Aurèlia i el carrer de Mauritània per millorar la mobilitat a la zona.