Centres amb puntuació per proximitat lactants
......
......
L'escola bressol (el primer cicle de l'educació infantil) és l'etapa educativa dels infants dels 0 als 3 anys. Aquesta etapa es caracteritza per oferir un entorn molt proper al marc familiar, amb flexibilitat quant al temps i la forma d'acolliment, i s'adequa sovint a les necessitats de la família, amb una relació intensa amb els pares i les mares.
.
Els espais
Tots els espais estan pensats i dissenyats des de la vessant de la funcionalitat, disposem de zones lluminoses, acollidores, pràctiques per al desenvolupament de les activitats i espais oberts per facilitar l'experimentació dels infants.
Totes les escoles comptem amb:
- Aules àmplies amb zona de lavabos integrada a l'aula (en el cas de les escoles que disposen d'aula de lactants aquestes també incorporen una biberoneria i un dormitori dintre del mateix espai d'aula).
- Cuina equipada per a la correcta realització del servei de menjador. En funció del nombre d'infants apuntats al servei de menjador el servei pot ser de catering o bé elaborat a la mateixa escola.
- Sala d'usos múltiple: espai que fa les funcions de menjador i a la vegada permet fer diferents activitats com psicomotricitat, laboratoris...
- Dormitoris: espais condicionats per garantir el descans dels infants
- Sala de cotxets: espai per facilitar a aquelles famílies que han de deixar els cotxets dels infants a l'escola
- Pati: espai a l'aire lliure amb jocs infantils i materials adaptats als infants
- Sala de mestres
- Despatx de direcció
Escola Bressol
Les escoles bressol municipals atenem nens d'1 a 3 anys en tots els centres i en set centres també oferim aula de lactants de 4 a 12 mesos.
El nostre projecte educatiu es basa en l'escolta de l'infant i el reconeixement com a protagonista actiu del seu propi desenvolupament.
Vetllem per fomentar un entorn adequat, suggerent, estimulant i ple de possibilitats que ajudin l'infant en la descoberta i aprenentatge d' experiències que desenvolupin totes les seves capacitats físiques, intel·lectuals, afectives i socials.
Les rutines diàries, les activitats i les situacions quotidianes han de ser el mecanisme per donar a l'infant els recursos i estratègies per desenvolupar-se com a individu.
Apliquem una metodologia fonamentada en la filosofia de l'aprenentatge significatiu, a través de l'exploració i manipulació de diferents tipus de materials, objectes, etc.
Posem al seu abast racons de joc simbòlic, laboratoris d'experimentació, de llenguatge, de llum, espais temàtics, ... eines summament enriquidores que potencien les capacitats dels nens i que el ofereix un escenari adient per desenvolupar-se de manera integral.
Complementem l'activitat amb sortides estretament vinculades al projecte educatiu del centre i incorporem les famílies fent-vos participar a les activitats d'aula, lúdiques i festives, ja que la celebració de les festes tradicionals estan pensades com a part del projecte del centre.
Flexibilitat horària de matí
Aquest servei que és complementari a l'escola bressol, s'adreça a aquelles famílies que teniu dificultats per atendre als vostres infants fora de l'horari marc del centre. L'objectiu és flexibilitzar horaris per facilitar a les famílies la conciliació, alhora que es satisfan de forma integral les necessitats dels infants.
El servei es converteix en un espai global d'atenció als infants que estan atesos pels professionals del centre i que s'ofereix de manera fixa al matí , de les 7:45 a les 8:45 i a la tarda de les 17:15 a les 18:15 en funció de la demanda*.
Menjador i dormitori
El servei de menjador també és un servei complementari de l'escola que cobreix unes funcions molt importants en el dia a dia del desenvolupament dels infants: l'alimentació i el descans.
Totes les escoles disposem de cuina, menjador i dormitori adaptats a les edats i característiques dels infants. El tipus de servei del menjar potser “insitu” o transportat. El servei “insitu” es refereix a l'elaboració dels àpats a la mateixa escola. El servei transportat es basa en la realització del menú a una cuina central i posteriorment és traslladat a l'escola a on s'acaba d'organitzar i distribuir. Ambdues modalitats garanteixen tots els requeriments higiènic-sanitaris existents.
L'acte de l'alimentació és un aprenentatge més en la vida dels infants i s'ha d'entendre com una experiència vital, per tant, la manera com l'infant la viu i la integra és de gran importància. Per aquest motiu, el nostre model es basa en la implicació directa del tutor/-a en l'horari de menjador, convertint-se en la figura de referència per a l'infant també en aquest important moment del dia.
La migdiada es converteix en una més de les necessitats físiques, biològiques i psicològiques que garanteix el bon desenvolupament de l'infant, per aquest motiu és un moment bàsic del dia a les escoles bressol municipal, que organitzem aquest temps de forma acurada i en les condicions necessàries per garantir el correcte descans dels infants.
Ràtios
El nostres centres compleixen la normativa vigent que regula el primer cicle de l'educació infantil i que fixa les següents ràtios:
Lactants (4 mesos a 1 any): 8 infants per aula
Maternals (1 a 2 anys): 13 infants per aula
Caminants (2 a 3 anys): 20 infants per aula
Personal Docent
El personal dels nostres centres són professionals qualificats i que estan en possessió de la titulació requerida per al desenvolupament de la seva tasca.
Els principals valors que regeixen en els equips docents són la motivació, la sensibilitat, el compromís i la implicació en la innovació pedagògica per a millorar el servei des de la premissa que cal la seva intervenció activa, afectuosa, entusiasta i reflexiva per suscitar l'activitat constructiva de l'alumne que serà la responsable del seu progrés.
La dotació de personal docent de les escoles bressol municipals es regeix per la normativa vigent, el decret 282/2006 de 4 de juliol i consisteix en:
Direcció del centre
Tutors/-es d'aula
Tècnics/ques de suport a les aules
Psicopedagog/a
Horaris
Es planteja una proposta d'horaris flexible que permeti respectar els ritmes dels infants i afavorir la conciliació laboral i familiar:
Jornada completa de 8'45 a 12 i de 15 a 17'15h.
Jornada de matí de 8'45 a 12h.
Flexibilitat de matí de 7'45 a 8'45h.
Flexibilitat de tarda* de 17'15 a 18'15h.
Servei de menjador de 12 a 13h.
Servei de menjador de 12 a 15h
El servei de menjador té dues modalitat d'ús : la primera per aquelles famílies que vulguin recollir l'infant a les 13 hores després de dinar i abans del temps dedicat a descans i la segona per aquelles famílies que en fan ús complert del servei d'alimentació i descans.
També oferim el servei de flexibilitat de matí que es preveu de forma fixa i la flexibilitat de tarda que es podrà fer si hi ha prou demanda.
Calendari
El calendari escolar està plantejat des del punt de vista de respecte de les necessitats i ritmes de l'infant i des de les necessitats de conciliació de la vida familiar i laboral. El servei és per 11 mesos.
El calendari del curs 2020-21:
Inici de curs - període de familiarització: 8, 9 i 10 de setembre de 2020
Horaris normals i servei de menjador: 14 de setembre de 2020
Festivitat del Pilar: 12 d'octubre de 2020
Dia de lliure disposició proposat pel Consell Escolar Municipal (CEM): 7 de desembre de 2020
Festivitat de La Immaculada: 8 de desembre de 2020
Jornada intensiva: 24 de desembre de 2020
Vacances de Nadal: del 25 de desembre del 2020 al 6 de gener de 2021 (ambdòs inclosos)
Dia de lliure disposició proposat pel CEM: 15 de febrer de 2021
Vacances de Setmana Santa: de l'1 al 5 d'abril del 2021
Festiu local Aplec de la Salut: 10 de maig de 2021
Dia de lliure disposició proposat pel CEM: 25 de maig de 2021
Festivitat de Sant Joan: 24 de juny de 2021
Acabament període lectiu de l'alumnat: 23 de juliol de 2021
Si voleu descarregar-vos el calendari, cliqueu aquí