Ajuts a domicili
Servei que presten les Treballadores Familiars d’atenció primària al domicili, amb l’objectiu de compensar les limitacions que tenen algunes persones per fer amb autonomia les activitats quotidianes, reforçant la xarxa de suport i evitant el deteriorament de les condicions i la qualitat de vida, aconseguint retardar els ingressos residencials innecessaris i no desitjats.
Documentació necessària:
- Informe de sol·licitud de la treballadora social
- Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant
- Autorització de consulta de dades de l’AEAT (Agència Estatal d’Administració Tributària). Si no autoritza la consulta:
- Fotocòpia de la darrera declaració d’IRPF. Si no en fan: certificat d’imputacions de renda.
- Fotocòpia de les pensions exemptes de tributació, si en perceben algun
Procediment
Per tramitar un servei d’ajut a la llar cal demanar hora per a la Treballadora Social de gent gran i dependència del CAP (centre d’atenció primària) de referència de la persona interessada, que valora la situació i tramita el recurs més adient.
Persones interessades
A persones grans que visquin soles o en família amb menors a càrrec i a persones amb discapacitat.
Data de sol·licitud
Tot l’any.
Temps de resposta
Variable en funció de la disponibilitat d’hores i de la urgència de la situació (valorada tècnicament per la Treballadora social).
Desenvolupament del tràmit
El servei d’ajut a la llar inclou:
- Ajuda a la realització d’activitats de cura personals (higiene, vestit, mobilització) i domèstica (compra i ajuda per elaboració d’àpats, ordre general de la llar...) de persones que no tenen prou autonomia ni suport familiar com per fer-les per elles mateixes.
- Suport educatiu en temes relacionats amb higiene, salut, alimentació, etc.
- Reforç de la xarxa de suport social i evitar l’aïllament.
Els beneficiaris d’aquest servei hauran de satisfer el preu públic que s’especifica a l’ordenança fiscal número 5.3
Servei Gestor
Serveis socials gent gran i dependència.