PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

El Govern de Sabadell proposa un Pacte Comarcal per reordenar els metres comercials fora de la trama urbana consolidada del Vallès Occidental

El pressupost per al 2016 destina 10 milions d’euros a la Promoció de la ciutat, el treball, l’empresa i el comerç pressupost13

El Govern Municipal té entre les seves prioritats dur a terme una estratègia de promoció de la ciutat, tant per aconseguir un posicionament turístic com internacional de Sabadell, amb l’elaboració d’una estratègia de Relacions Internacionals que permetin posar en valor els diversos potencials dels quals la ciutat ja disposa. En aquest sentit, la voluntat és tornar a dinamitzar Sabadell promovent la ciutat a tots els nivells: exportant una nova imatge de la ciutat; desenvolupant la Marca Sabadell Turisme i elaborant un Pla de Relacions Internacionals.

I és que el màxim objectiu és impulsar el comerç com a font de riquesa i de creació de llocs de treball, a la vegada que es preserven els drets del consumidor tot projectant la imatge i valors de Sabadell arreu.

Un dels elements per dinamitzar comercialment Sabadell passa per una acció coordinada amb la resta de municipis de la comarca. Per aquesta raó es proposa un Pacte Comarcal per la limitació de superfícies comercials fora de la trama urbana consolidada. Això vol dir que cal posar-se d’acord en el màxim de metres comercials, ja que cada ciutat ha de vetllar pel seu comerç urbà i cal tenir en compte que tota la comarca està interelacionada i allò que passa al seu territori l’afecta de manera global.

En paraules de la tinenta d’alcalde de Promoció de la Ciutat i Participació i regidora de Comerç, Consum i Turisme, Marisol Martínez: "A Sabadell volem un Pacte Comarcal per a l'ordenació de metres comercials en la trama urbana consolidada. Ens hem de posar d'acord en metres quadrats de superfície comercial a la comarca per tal que el comerç urbà de tots els nostres municipis segueixi sent el comerç diversificat, competitiu i vertebrador que volem. Nosaltres serem agents actius en aquesta línia".

Comerç, consum i turisme

Les accions previstes a l’àmbit del comerç, consum i turisme s’emmarquen en quatre línies estratègiques que s’iniciaran al llarg d’aquest i comptem amb un pressupost de 2,5 milions d’euros.

La primera és consolidar l’oferta comercial de la ciutat per tal que esdevingui un dels motors econòmics de Sabadell, per això es proposa un Pla de comerç urbà conjuntament amb els agents econòmics i socials de la ciutat. El propòsit és convertir-la en una ciutat comercial amb segell de qualitat, especialització i proximitat de referència a tota la comarca. Aquest projecte suposa un 13% del total del pressupost.

La segona línia de treball aposta per vertebrar la cuitat i el territori a través del comerç. En aquest sentit, es dissenyaran plans de dinamització de cadascun del eixos comercials per promoure el comerç de proximitat i també es concretaran plans de dinamització per cada barri per treballar pel comerç de necessitat. A més, s’aprofundirà en la millora de la gestió dels Mercats Municipals i es dignificarà el funcionament dels mercats ambulants i fires. De fet, el 67% del pressupost estarà destinat a aquestes accions.

La tercera línia estratègia que promou la Regidoria és el comerç com element integrador i cohesionador de la societat. Per això s’elaboraran estratègies de suport a les associacions de comerciants i gremis, s’abordarà d’una manera integral la campanya de Nadal i es potenciarà la interacció entre el comerç local i la ciutadania.

A més, el Govern també treballarà fermament per fomentar un consum responsable i sostenible. Aquest propòsit s’articularà a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), la Junta Arbitral, garantint els drets dels consumidors i a través de l’Economia Social i Solidària promovent un consum més responsable. En conjunt, el pressupost que es destinarà a aquestes accions ascendeix a un 11% del total amb el que compte la Regidoria de Comerç, Consum i Turisme.

La quarta línea estratègica passa per potenciar la innovació en el comerç actualitzant les eines digitals com a recurs de ciutat. D’aquesta manera es preveu potenciar els webs i les xarxes 2.0, aprofitant les sinergies en APPS i recursos digitals. A més, es vol facilitar i formar al comerç local per implementar estratègies i eines de comerç electrònic.

Treball i Empresa

D’altra banda, el pressupost per al 2016 de la Regidoria de Treball i Empresa vinculada específicament als temes del Vapor Llonch serà de més de 7,2 milions d’euros. Això significa un increment total del 4,8% respecte 2015. El 80% d’aquest pressupost s’autofinança a través de l’obtenció de subvencions o recursos propis i el 20% restant correspon a l’aportació municipal. En concret, l’Ajuntament de Sabadell destina més d’1,4 milions d’euros. Això representa un increment del 32% respecte l’any passat. Com a estratègia global, la Regidoria es planteja, enguany, elaborar un nou Pacte Local per l’Ocupació de ciutat. Segons el regidor de Treball i Empresa, Eduard Navarro, “és fonamental que tot els agents socials i econòmics estiguin en una mateixa taula per arribar a conclusions i posar en pràctica mesures per a l’ocupació”. Aquest pressupost tindrà com a prioritats l’atenció a persones en situació d’atur i la millora de la competitivitat empresarial i, per això, es treballarà transversalment amb altres regidories de l’Ajuntament així com amb altres entitats que operen en el territori.

Dins l’àmbit de l’ocupació una de les línies d’actuació més destacades serà renovar i ampliar programes especialment adreçat a majors de 45 anys sense prestació per desocupació, persones amb greus dificultats econòmiques i socials beneficiàries de Renda Mínima d’Inserció i persones usuàries de Serveis Socials, així com programes específics per veïnat de diferents barris de la ciutat. En total es preveu que més e 485 persones puguin participar en algun programa d’ocupació.

Durant el 2016 també es preveu dedicar part del pressupost per formar més de 2.000 persones. S’incrementarà l’oferta formativa amb nous projectes adequant a la vegada nous espais per a impartir noves especialitats al Centre de Formació Cal Molins. Com a proposta general també es planteja posar en funcionament el Consell de la Formació Professional.

Pel que fa a l’àmbit de la Intermediació Laboral, l’any 2016 les xifres previstes són oferir orientació laboral a més de 3.000 persones i gestionar més de 2.000 llocs treball. També es posa especial atenció a donar suport als col·lectius amb més dificultats per accedir al mercat laboral com joves o persones amb certificat de discapacitat. Alhora es gestionaran ajuts per a la contractació de persones en atur o s’ampliarà el projecte de foment de l’ocupació a la indústria MetallVallès, entre d’altres coses.

Per potenciar el teixit empresarial de la ciutat el punt de referència a la ciutat continuarà sent l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom. Enguany es reforçarà encara més el programa Reempresa per evitar el tancament de projectes que es poden traspassar. Pel que fa al suport a la indústria, s’impulsarà el treball en xarxa de les empreses dels polígons, es planificaran mesures d'incentivació per a que hi hagi menys naus industrials buides o es fomentarà la consolidació o creació de noves associacions empresarials. Des del Vapor Llonch també es preveu posar en marxa el Pla d’Especialització i competitivitat empresarial de Sabadell vinculat als sistemes industrials.

També un àmbit destacat aquest any serà l’impuls de l’Economia Social i Solidària (ESS) amb la col·laboració de la taula de treball integrada per entitats del sector o com municipi promotor de la Xarxa de Municipis per l’ESS de Catalunya. Entre d’altres coses, es portarà a terme Fira de l’Economia Social i Solidària del Vallès. D’altra banda, es continuarà donant suport a la Plataforma 3r sector social, Vàlua o treballant per incorporar clàusules socials en la contractació pública municipal.

http://bit.ly/1SfjGhk

Més informació