Els instituts públics de Sabadell compten amb un auxiliar de conversa nadiu per reforçar l'aprenentatge de l’anglès

La mesura s’emmarca dins un Pla municipal de suport...

La mesura s’emmarca dins un Pla municipal de suport a l’aprenentatge de llengües escolaindustrial9

Tots els instituts públics de Sabadell amb estudis d’ESO complets i Batxillerat compten des d’aquest mes amb un auxiliar de conversa nadiu de països de parla anglesa per reforçar el coneixement de l’idioma entre l’alumnat. La mesura, impulsada pel Govern municipal, arriba a un total de 12 instituts i s’inicia com a prova pilot. La introducció d’auxiliars de conversa nadius als instituts públics s’emmarca, alhora, en tot un conjunt d’actuacions que integren el Pla municipal de suport a l’aprenentatge de llengües entre els infants i joves de la ciutat.

En la presentació el nou programa d’auxiliars de conversa i el Pla de suport a l’aprenentatge de llengües a l’Institut Escola Industrial. Durant la presentació, l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha comentat que “una llengua és més que un codi, és una cultura i una visió didiomes escola industrial 5el món. Qui conegui més llengües tindrà més oportunitats a la vida, per això impulsem aquest pla”.

El tinent d’alcalde i regidor d’Educació, Joan Berlanga, ha explicat que “la qualitat i la quantitat de la formació lingüística dels infants i joves depèn del poder adquisitiu i del nivell cultural de les famílies. Amb aquest programa volem revertir aquesta situació per avançar en l’equitat”. I ha afegit que “és possible portar l’excel·lència als centres públics quan hi ha voluntat política i els pressupostos hi acompanyen, com es pot veure ara amb aquest pla i amb el projecte en què músics de l’Orquestra Simfònica entren a les aules".

Per la seva part, la directora de l’Escola Industrial, Dolors Sànchez, ha dit que “als instituts ens va molt bé aquesta activitat, perquè accentua la destresa en l’oral de la mà d’una persona nativa i amb la meitat dels alumnes de cada classe”.

Altres mesures que conformen el Pla de suport a l’aprenentatge de llengües són, d’una banda, la reedició aquest proper estiu dels cursos intensius d’anglès durant el mes de juliol per a alumnat de zones de Pla Educatiu d’Entorn. El curs passat, els intensius van arribar a 60 alumnes de Batxillerat de les Termes, els Merinals, la Plana del Pintor, Espronceda i Campoamor. L’Ajuntament hi va destinar uns 10.000 euros.

Per un altre costat, el conveni amb 12 escoles d’idiomes de Sabadell per atorgar beques d’anglès o francès a un total de 36 joves, atenent criteris de renda. Les beques de l’actual edició es van atorgar al setembre i comprenen matrícula i mensualitats de dos cursos sencers. En aquesta edició, s’ha doblat el nombre de beques respecte a l’anterior –s’ha passat de 18 a 36– i les escoles d’idiomes participants han passat de 8 a 12. Prenen part al projecte l’Alliance Française, Britannia Language Technology, Canada Place, Clarence House, FIAC, Fun English School, Hopin, International House, Quality Languages, Sabadell High School, Selca i What’s Up Sabadell. Totes ofereixen leinfografia LLENGUESs beques de forma altruista.

En tercer lloc, el foment de l’aprenentatge de llengües dins el programa Ciutat i Escola, amb la implicació de diferents entitats i organismes. Enguany, prop de 40 de les activitats d’aquest programa municipal –un 10% del total– són en anglès o francès.

I, finalment, dins el Ciutat i Escola, el concurs English Clips, en què l’alumnat ha d’elaborar un vídeo en anglès sobre una temàtica determinada. Aquesta activitat fomenta l’ús d’aquesta llengua durant tot el procés d’elaboració dels clips que els nois i noies presenten al certamen. Enguany, aquesta activitat, impulsada per l’Ajuntament i quatre escoles d’idiomes, ha incrementat de 7 a 12 els centres participants. Les escoles d’idiomes que prenen part en el projecte són Clarence House,FIAC, Fun English School, Hopin i Selca Idiomes i International House.

Tasques dels nous auxiliars de conversa

Cadascun dels tres auxiliars de conversa nadius destina 6 hores a la setmana a cadascun dels centres que té assignats, on dona suport al professor titular de llengua anglesa i treballa per afavorir la pràctica de la llengua oral i reforçar el nivell d’anglès de l’alumnat, col·laborant alhora en la difusió de la cultura i tradicions del seu país d’origen entre els nois i noies. En aquest sentit, pot participar activament en l’assignatura d’anglès, però també en altres matèries, tenint en compte, però, que la seva funció és donar suport i mai substituir el docent titular.

Aquest curs, el projecte arriba a tots els instituts públics amb ESO complet i Batxillerat, això és els instituts Agustí Serra, Arraona, Escola Industrial, Ferran Casablancas, Joan Oliver, Jonqueres, Les Termes, Miquel Crusafont, Pau Vila, Ribot i Serra, Sabadell i Vallès.

 

 

Imprimeix